Logo
Totul despre cumpărături

Glosar de termeni

A-Z A B C D E F G H I K L M N O P R S T U W #
A
  1. Acompaniamente automate
    Acest termen se folosește, de exemplu, în legătură cu pianele digitale care au acompaniamente preînregistrate.
  2. Acordor integrat
    Un mare bonus la unele instrumente. Îl putem găsi, de pildă, la chitare electroacustice sau la combo-uri de chitare, atunci când nu este necesar să cumpărați un acordor separat.
  3. ADAT
    Protocol audio optic conceput pentru transmisia digitală a sunetului. De obicei, se folosește pentru a extinde canalele de intrare.
  4. Aliaj
    Un parametru foarte important, de exemplu, în cazul cinelelor. Acesta determină sunetul și caracterul instrumentului.
  5. Alimentare fantomă
    Este esențială pentru conectarea produselor care necesită o sursă de alimentare de +48 V. Este vorba, de exemplu, de microfoane cu condensator, care nu funcționează fără alimentare fantomă.
  6. Anularea activă a zgomotelor
    Tehnologia de anulare activă a zgomotului (în engleză ANC - Active Noise Cancelling) poate izola eficient zgomotul ambiental în căștile fără fir.
B
  1. Beater
    Componentă a pedalei tobei bas. Beatery diferă în ceea ce privește greutatea și materialul suprafeței de impact (pâslă, plastic, cauciuc), fiind foarte răspândite și modelele cu suprafețe multiple, adică făcute din materiale diferite cu durități diferite.
  2. Bluetooth
    Tehnologia de conectare fără fir folosită la telefoane, căști sau computere.
  3. Bucla de efecte
    Bucla de efecte se folosește pentru a integra efectele și procesoarele de efecte, care sună mai bine în spatele distorsiunii/preamplificării decât în fața aparatului, adică se referă la efectele de tip delay și reverb, precum și la efectele de modulare în general. Buclele de efect sunt împărțite în bucle seriale și paralele în funcție de conexiune.
C
  1. Caracteristică direcțională
    Exprimă dependența microfonului de direcția, din care poate capta sunetul.
  2. Categoria de greutate
    Determină greutatea cinelelor, de exemplu thin - ușoare, medium - mijlocii, heavy - grele ș.a.m.d. Categoria de greutate afectează atât sunetul cinelelor, cât și senzația de a cânta cu ele.
  3. CD-R/RW
    Prescurtare pentru CD inscriptibil (Compact Writable Disc - CD-R) și CD reinscriptibil (Compact Erase & Upload Disc - CD-RW).
  4. Clapete
    Le împărțim în deschise și închise. În cazul celor închise, ele se închid cu clapete, iar în cazul celor deschise, cu degetele, ceea ce este mai complicat, dar în același timp permite un control mai bun asupra sunetului. Acest parametru este întâlnit, de exemplu, la flautele transversale.
  5. Claviatura flautului
    Tipul de găurire/claviatură a flautelor drepte. Cea mai frecventă este claviatura engleză (barocă), mai puțin frecventă fiind aceea germană.
  6. Clopot
    Diametrul clopotului la instrumentele din alamă. Se măsoară în milimetri.
  7. Compresor
    Un tip de procesor de sunet care echilibrează niveluri de volum diferite în aceeași înregistrare, astfel încât să sune aproximativ cu aceeași intensitate peste tot.
  8. Configurarea dozelor
    Tipul de doze, cu care este instrumentul echipat. "S" este o abreviere pentru dozele cu o singură bobină (single coil), în timp ce doza cu bobină dublă (humbucker) este însemnată cu litera "H". De exemplu, H-S-S indică o configurație de tip humbucker - single coil - single coil, de la prăguș spre gât.
  9. Consum de energie
    Consumul de energie al dispozitivului arată cantitatea de energie consumată într-o anumită perioadă de timp. Se măsoară în wați.
  10. Control fără fir
    Unele dispozitive electrice, cum ar fi corpurile de iluminat, pot fi controlate de la distanță, de exemplu printr-un dispozitiv de control cu infraroșu sau prin tehnologia Bluetooth.
  11. Corp
    Corpul instrumentului constă din placa frontală, placa din spate și pereții laterali. Instrumentele mai scumpe, desemnate ca masive, sunt fabricate din lemn masiv selectat, modelele semi-masive au o placă frontală din lemn masiv, iar placa din spate și pereții laterali sunt făcuți din placaj, în timp ce instrumentele mai ieftine au corpul făcut cel mai des din material stratificat (placaj).
  12. Cuib de 36 mm
    Pe partea inferioară a difuzoarelor sau monitoarelor de studio există o gaură pentru montarea lor pe un suport. Această gaură este denumită „cuib” și are o mărime standard de 36 de milimetri.
  13. Curent
    Indică puterea adaptorului. Atunci când dispozitivul necesită mai mulți miliamperi decât adaptorul poate furniza, adaptorul nu are puterea necesară pentru a alimenta dispozitivul. În schimb, nu există nicio problemă în sens invers, adică un adaptor mai puternic poate alimenta ușor un dispozitiv mic.
D
  1. Decupaj
    Determină dacă un anumit instrument (în mod tradițional, o chitară) are un decupaj în corp, care să vă permită să cântați ușor în poziții mai înalte.
  2. Design plat (flat)
    Referință la designul reflectorului, adică dacă este plat/flat pe spate.
  3. Deviere
    Distanța dintre felia și marginea superioară a muștiucului este indicată în unități de 1/100 mm. În combinație cu duritatea talonului, are un impact mare asupra calității tonului.
  4. Diametrul piesei bucale
    Indică diametrul piesei bucale a muștiucului instrumentului de suflat. Lățimea piesei bucale afectează reacția instrumentului și intensitatea sunetului, dar în același timp pune la încercare calitatea presiunii. În general, cu cât este mai mare piesa bucală, cu atât sunt mai mari cerințele față de interpret.
  5. Difuzor de bas
    Un tip de difuzor care este special adaptat pentru a produce tonuri joase. Diametrul său este indicat în țoluri.
  6. Dinamică
    La instrumentele cu claviatură, prin „dinamică” înțelegem o tastatură care reacționează la forța impactului.
  7. Direct out
    O ieșire care dublează semnalul de intrare pentru alte dispozitive. Se folosește pentru a înregistra un semnal nemodificat care poate fi prelucrat ulterior sau pentru a separa două sunete, de exemplu, sunetul de pe scenă și PA.
  8. DMX
    DMX este un protocol de comunicare digitală utilizat, de exemplu, pentru a controla efectele lumină. De exemplu, puteți ajusta setările culorilor individuale astfel încât să se potrivească exact cu scena.
  9. Doză
    Pentru a conecta un instrument acustic la un combo sau la un computer, este nevoie de o doză. Această valoare indică dacă doza face parte din instrument.
E
  1. Efect combinat
    Parametru cunoscut din efectele LED sau corpurile de iluminat inteligente. Unele oferă diferite tipuri de efecte și permit combinarea lor.
  2. Egalizator
    Abreviere pentru egalizator. Ne permite să controlăm ieșirea audio, ca de exemplu să reglăm frecvențele înalte, medii și joase și multe altele.
  3. Egalizatorul canalelor de microfon
    Unele mixere au un egalizator separat pentru intrările microfonului, ceea ce vă oferă posibilitatea de a controla ieșirea acestora.
  4. Electronică
    Acest termen este întâlnit cel mai des la chitare și basuri. Rețineți că componentele electronice active necesită energie. Acest lucru poate fi înțeles cu ușurință dacă vă uitați la compartimentul bateriei pe partea din spate a instrumentului.
  5. Ethernet midi
    Datorită sistemului RTP-MIDI, unele instrumente MIDI pot fi conectate printr-un cablu Ethernet clasic.
F
  1. Filet
    Fiecare șurub este diferit, iar acest lucru este valabil și pentru filetul acestuia. Acest parametru este foarte important, deoarece determină compatibilitatea cu echipamentul dvs. Îl indicăm fie în țoluri, fie cu coduri internaționale - de exemplu, M20 este un tip obișnuit.
  2. Firmware
    Firmware-ul este creierul dispozitivelor electrice. În viața de zi cu zi, întâlnim acest concept la telefoanele mobile, iar în câmpul muzicii îl întâlnim la piane digitale, sintetizatoare și multe alte dispozitive.
  3. Flux luminos
    Cantitatea indicată în unități numite lumeni. Exprimă cantitatea de energie luminoasă emisă de sursă într-o secundă.
  4. Formaturile suportate
    Indică formatele audio pe care instrumentul sau dispozitivul le poate citi, iar apoi prelucra.
  5. Frecvență
    Frecvențele la care funcționează, de exemplu, sistemele wireless și alte dispozitive.
  6. Frecvenţa de eşantionare
    La înregistrarea sunetului, unul dintre cei mai importanți parametri este frecvența de eșantionare. Aceasta indică numărul de valori de semnal înregistrate pe secundă. În general, cu cât valoarea este mai ridicată, cu atât calitatea este mai mare. Se măsoară în hertzi.
G
  1. Garnitură
    Garnitura poate fi găsită la instrumente cu arcuș. De obicei, este alcătuită din cheile de acordaj și cordarul, iar mai departe variază în funcție de scop - de exemplu, în cazul viorilor, și bărbia face parte din garnitură.
  2. Gât
    Materialul din care este făcut gâtul chitarei, chitarei bas sau a altui instrument cu coarde.
H
  1. Hardware
    Materialul sau culoarea hardware-ului instrumentului, cum ar fi prăgușurile, șuruburile de acordare și alte piese.
  2. Hembra
    Bongo este un instrument cu două tobe - hembra (femela) este cea mai mare dintre cele două, diametrul său fiind dat în centimetri.
  3. Humbucker
    Tip de doză pentru chitare electrice. Este alcătuit din două bobine. Acest „dispozitiv de anulare a zgomotului” este cablat astfel încât bobinele să anuleze zgomotul indus, atât de enervant, care poate fi observat la dozele cu o singură bobină. Datorită celor două bobine, are un sunet mai rotund și un semnal de ieșire mai puternic, ceea ce se traduce într-un volum mai mare. Humbucker este ideal pentru sunete distorsionate, la care zumzetul tinde să afecteze negativ sunetul chitarei.
I
  1. Ieșire DI
    O ieșire care vă permite să trimiteți un semnal de la aparat printr-un cablu XLR direct la mixer sau la sistemul PA. Se folosește pentru a reduce zgomotul și interferențele atunci când transmiteți un semnal pe distanțe mai lungi. Ieșirea DI vă permite, de asemenea, să conectați un semnal de la un instrument sau o altă sursă cu un semnal de ieșire scăzut, care altfel ar putea fi prea slab pentru a se conecta direct la intrarea unui alt dispozitiv.
  2. ILDA
    Interfață concepută pentru transferul de date între proiectoarele laser și dispozitivele externe de control (dispozitive de control DMX, computere).
  3. Impedanță
    Impedanța este rezistența electrică a circuitelor. Aceasta este specificată, de exemplu, în difuzoare sau căști. În practică, cu cât rezistența este mai mică, cu atât mai tare se vor auzi căștile, dar cu atât mai mare poate fi distorsiunea sunetului. Se măsoară în ohmi.
  4. Inserturi
    Conectorii de intrare ai mixerelor pentru conectarea serială a altor procesoare externe.
  5. Intrare SD
    Determină dacă produsul are o intrare pentru cardul de memorie.
  6. Instrument de măiestrie
    Dacă un instrument muzical întreg a fost făcut de către o singură persoană, ne vom referi la el ca la un instrument de măiestrie. La aceste instrumente predomină munca manuală.
  7. Intensitate luminoasă
    Indică intensitatea fluxului luminos într-o direcție anume.
  8. Interval de frecvență
    Lățimea benzii de frecvență, la care dispozitivul poate să reproducă un semnal (de la frecvențele cele mai joase până la cele mai înalte).
  9. Intrare MP3/linie
    Intrare auxiliară de expansiune folosită pentru a conecta dispozitive multimedia externe.
  10. Înălțimea fustei
    Distanța verticală dintre fustă, adică dintre inelele de aluminiu ale membranei banjo-ului și suprafața superioară a membranei.
  11. Încheiere
    Pe de o parte, coarda se înfășoară în jurul șurubului de racordare, dar, capătul celelălt poate avea încheieri diferite. De exemplu, încheierea în formă de biluță este foarte populară, fiindcă puteți pur și simplu să introduceți coarda în prăguș unde se va ține fără nevoie de un nod complicat. Tipul de încheiere trebuie selectat întotdeauna în funcție de tipul de instrument.
K
  1. Kit de hardware
    Date tipice pentru seturile de tobe. Hardware se referă la suporturi pentru tobe, suporturi pentru cinele sau pedale pentru tobe bas.
L
  1. LAN
    O rețea locală utilizată pentru a conecta dispozitive într-un spațiu mai mic, cum ar fi o cameră sau un studio de înregistrări.
  2. Laser
    Unele capete de iluminat sau spoturi LED au și un laser, un alt efect pe care îl poți folosi la spectacolul dvs. de lumini.
  3. Lățimea tastei zero
    Tasta zero desparte gâtul de capul unui instrument cu coarde, cum ar fi o chitară. În mod tradițional, este fabricată din plastic, iar la instrumente mai bune este facută din os sau metal, lățimea sa fiind indicată în milimetri. Pentru unii interpreți, această informație este esențială și din cauza confortului în timp ce cântă.
  4. Limitator
    Menține volumul și amplificarea sunetului la nivelul dorit.
  5. Lubrifiant
    Determină dacă este inclus ulei în ambalajul. Acesta se folosește la lubrifierea șuruburilor de reglare ale tobei și altor instrumente de percuție, cum ar fi tobele conga.
  6. Lungimea cursei
    Distanța de la marginea superioară a muștiucului până la ultimul loc, unde suprafața feliei se întâlnește cu suprafața muștiucului. Lungimea cursei este indicată în milimetri, iar în combinație cu duritatea feliei, are un impact major asupra calității tonului.
M
  1. Macho
    Bongo este un instrument cu două tobe - macho (masculul) este cea mai mică dintre cele două, diametrul său fiind dat în centimetri.
  2. Max. SPL
    Presiunea acustică maximă (SPL). Valoarea ei este indicată în decibeli.
  3. Mediu de stocare
    Unele instrumente sau dispozitive vă permit să citiți datele de pe un mediu de stocare, ca de exemplu, un card SD sau o unitate flash USB.
  4. Mensură
    În cazul instrumentelor cu coarde, mensura este lungimea corzii care vibrează, adică partea care se întinde între prăgușul și tasta zero. Se indică în milimetri, mai rar în țoluri (25,4 mm).
  5. Metronom
    Determină dacă un anumit instrument (cum ar fi o tobă) are capacitatea de a porni un metronom, ceea ce este foarte util nu doar pentru practică, ci și pentru înregistrare.
  6. MIDI
    Interfață digitală pentru instrumente muzicale (Musical Instrument Digital Interface) care permite ca instrumentele muzicale să se conecteze și să comunice între ele.
  7. Montare 19"
    Indică posibilitatea montării produsului într-un dulap rack cu o lățime standardizată de 19".
  8. Multiefect
    Multiefect este un termen care se referă la efecte multiple într-un singur dispozitiv. Poate fi vorbă atât o unitate separată (ca în cazul multi-efectelor pentru chitară), cât și o unitate multiefect încorporată, de exemplu, într-un mixer.
N
  1. Nucleul
    Materialul din care este fabricat nucleul corzii. Cel mai des este vorbă de oțel sau nailon.
  2. Numărul de basuri
    Numărul de butoane ale acordeonului variază în funcție de mărimea instrumentului (de la 32 la 120 de basuri).
  3. Numărul de benzi
    Indică numărul de benzi ale sistemului de difuzoare. Este posibil ca numărul de benzi să nu corespundă numărului de difuzoare.
  4. Numărul de canale DMX
    Numărul de canale ale protocolului de comunicare digitală DMX, folosit, de pildă, pentru a controla luminile.
  5. Numărul de dispozitive auxiliare
    Intrarea AUX este un conector pentru dispozitivele audio externe, cum ar fi telefoanele sau playerele MP3.
  6. Numărul de ieșiri analogice
    În timp ce semnalul digital distinge doar 0 și 1, valoarea analogică este mai întâi măsurată și apoi transformată în formă digitală. Acest parametru determină numărul de ieșiri care pot face față acestei proceduri.
  7. Numărul de intrări analogice
    În timp ce semnalul digital distinge doar 0 și 1, valoarea analogică este mai întâi măsurată și apoi transformată în formă digitală. Acest parametru determină numărul de intrări care pot face față acestei proceduri.
  8. Numărul de intrări pentru microfon
    Numărul de intrări utilizate pentru conectarea microfoanelor. Le găsim la mixere, plăcile de sunet sau instrumentele cu claviatură.
  9. Numărul de intrări pentru microfon/linie
    Numărul de intrări utilizate pentru conectarea microfoanelor printr-o intrare de linie. În mod tradițional este vorbă de o mufă de 6,3 mm. Le găsim la mixere, plăcile de sunet sau instrumentele cu claviatură.
  10. Numărul de orificii
    Numărul de orificii determină numărul de tonuri ale muzicuței. Muzicuțele diatonice au de obicei 10 canale, în timp ce muzicuțele cromatice pot avea un număr diferit de orificii (10, 12, 14, 16).
  11. Numărul de piese
    Numărul de piese care alcătuiesc flautul drept.
  12. Numărul de presetări
    Numărul de sunete prestabilite gata făcute (simulări de aparate și difuzoare în combinație cu efecte) care sunt stocate în aparat și care pot fi utilizate imediat.
  13. Numărul de simulări
    Numărul de simulări încorporate la aparatele unor mărci bine-cunoscute.
  14. Numărul de subgrupuri
    Mixerele permit deseori crearea unui subgrup sau unor subgrupuri, înlesnind așadar controlul intrărilor individuale.
  15. Numărul de traductoare
    Traductoarele, aflate de obicei în căști, sunt direct legate de rezistența electrică. Cu cât este mai mare diametrul și numărul acestora, cu atât mai mare este rezistența, ceea ce înseamnă o calitate mai bună a sunetului, dar, în același timp, cu atât mai mare este nevoia de o sursă de semnal suficient de puternică.
  16. Numărul de tuburi
    Numărul de tuburi/fluiere ale flautului lui Pan.
  17. Numărul de zone
    Împărțirea padurilor electronice individuale de percuție în zone face posibil ca acestea să reproducă sunetul autentic al tobelor sau al cinelelor percutate într-un loc anume, adică mai aproape sau mai departe de marginea tobei, pe marginea, pe mijlocul sau pe buricul cinelului ș.a.m.d.
O
  1. Orificii
    Partea interioară a muștiucului. Diametrul și forma orificiilor au o mare influență asupra sunetului produs.
  2. Overdrive
    Modifică semnalul curat provenit de la instrument într-unul distorsionat. Se folosește la chitarele și basurile electrice.
P
  1. Pachete de software
    Unele software-uri vin pe un CD într-o cutie clasică de hârtie, altele sunt doar un cod pe care îl utilizați pentru a activa produsul după ce îl descărcați de pe pagina web a producătorului.
  2. Pereții laterali
    Materialul din care sunt fabricați pereții laterali (adică părțile laterale) ale corpului instrumentului.
  3. Placă de sunet integrată
    Unele dispozitive au deja o placă de sunet încorporată, astfel încât nu aveți nevoie de o placă externă.
  4. Placa frontală
    Materialul din care este făcută placa sonoră frontală a instrumentului.
  5. Prăguș
    Partea unui instrument cu coarde prin care coardele trec și care servește pentru a transmite vibrațiile acestora către alte părți ale instrumentului.
  6. Polaritate
    Polaritatea adaptorului de alimentare. Polaritatea poate fi : DC - center negative (minusul la jimijlo), DC - center positive (plusul la mijloc) a AC (curent alternativ).
  7. Polifonie
    Numărul de tonuri pe care instrumentul le poate reda simultan.
  8. Presiune
    Presiunea verticală care acționează pe acul gramofonului.
  9. Profilul gâtului
    Curbura părții din spate a gâtului chitarei. Există multe profiluri diferite, indicate deseori prin litere (C, D, U, V), care vă amintesc în mod figurativ de forma curburii.
  10. Procesor de efecte
    Așa cum sugerează numele, procesorul de efecte adaugă un efect la semnalul de intrare. Se găsește cel mai des la amplificatoarele și combo-urile pentru chitară și bas.
  11. Programe automate
    Unele capete de iluminat sau efecte LED vă permit să configurați un program automat care se ocupă de spectacolul de lumini, astfel încât să vă puteți concentra asupra altor lucruri.
  12. Programe controlate prin sunet
    Modifică culoarea și direcția LED-ului pe baza sunetelor captate de microfonul intern.
  13. Protecție IP
    Gradul de protecție IP indică rezistența echipamentului electric la deteriorări provocate de obiecte străine (primul număr) și de pătrunderea apei (al doilea număr). De exemplu, nivelul de protecție IP67 va însemna o protecție completă împotriva pătrunderii prafului, a deteriorării provocate de orice echipament și a pătrunderii apei timp de 30 de minute la o adâncime de până la un metru.
  14. Puterea RMS
    Puterea maximă pe termen lung. Aceasta este puterea pe care amplificatorul o poate suporta în siguranță fără a degrada calitatea sunetului sau a deteriora difuzoarele.
R
  1. Rază
    Raza curburii tastaturii unui instrument cu coarde. Acesta este un parametru important pentru muzicienii mai avansați, care aleg în funcție de ceea ce potrivește cel mai bine cu stilul lor. Acesta este indicat în țoluri. Cu cât numărul este mai mic, cu atât mai rotunjită este tastatura.
  2. Registre
    Registrele părții melodice a acordeonului. Acestea schimbă timbrul și înălțimea tonurilor din claviatură.
  3. Registre de bas
    Registrele în partea de bas a acordeonului. Spre deosebire de registrele din partea melodică a acordeonului, acestea nu schimbă timbrul tonului, ci doar volumul.
  4. Repro
    Numărul și mărimea difuzoarelor. Dimensiunile sunt indicate în țoluri.
  5. Reverb
    Reverb este un efect care creează senzația de propagare a sunetului prin spațiu și oferă un sunet mai natural. De exemplu, cu ajutorul unei reverberații bogate tipice, puteți simula cu ușurință sunetul produs într-o sală mare sau în nava unei caterale.
  6. Rezonator
    Element curbat din lemn care acoperă partea inferioară a corpului banjo-ului. Funcția sa este aceea de a asigura un sunet mai plin și mai puternic al instrumentului.
S
  1. Secțiunea transversală a baghetei
    Forma secțiunii transversale a baghetei arcușului. Cele mai frecvente tipuri includ forme circulare, hexagonale și octogonale, alegerea specifică depinzând de preferințele muzicianului.
  2. Secvențiator
    Dispozitiv sau componenta unui dispozitivului care poate să genereze și să transmită secvențe de comenzi, astfel încât să putem crea bucle melodice, armonice sau ritmice.
  3. Sensibilitate
    Randament acustic pe care îl vedem deseori, de pildă, la căști sau difuzoare. Se măsoară în decibeli.
  4. Simularea boxei
    Vă permite să obțineți sunet de chitară fără a fi nevoie de a capta sunetul din boxă cu un microfon, semnalul putând fi trimis direct la mixer.
  5. Sistem de învățare
    Unele instrumente muzicale electrice, cum ar fi pianele digitale sau tastaturile, au sisteme de învățare care vă ajută să începeți sau să vă dezvoltați în continuare aptitudinile muzicale.
  6. Soclu
    Se folosește pentru a fixa becul pe corpul de iluminat. Cel mai frecvent este soclul de înșurubare E27.
  7. Software
    Unele instrumente sau produse sunt furnizate de producător cu software care sprijină sau extinde funcția acestora.
  8. Sonorizare
    Difuzoarele încorporate asigură ca instrumentele cu tastatură să aibă un sunet de înaltă calitate.
  9. SPDIF
    Interfață utilizată pentru transmiterea sunetului digital.
  10. Spațierea corzilor pe prăguș
    Distanța dintre corzile individuale ale unui instrument anume. Se măsoară la prăguș și se indică în milimetri.
  11. Strat de înfășurare
    Unele corzi au un miez învelit cu un strat suplimentar de material pentru a obține un sunet specific. Există mai multe tipuri de straturi de înfășurare și acestea diferă nu numai în ceea ce privește sunetul, ci și în ceea ce privește senzația atunci când cântați: un strat rotund (round) oferă un sunet mai curat și mai pătrunzător, în timp ce un strat plat (flat) produce un efect mai întunecat și mai vintage.
  12. Sursă de lumină
    În cazul spoturi sau corpurilor de iluminat, sursa lor de lumină este absolut esențială. În zilele noastre, cel mai des întâlnim LED-uri.
  13. Șuruburi de acordare
    Tipul șuruburi de acordare folosit la instrumentul cu coarde. Mulți producători de instrumente au propria lor marcă sau tip, în timp ce alții folosesc produsele companiilor dedicate producerii acestui tip de accesorii.
  14. Sistem
    Benzile/frecvențele pe care funcționează unele sistemele specifice fără fir.
T
  1. Tasta zero
    O mică bucată de plastic, os sau metal cu decupaje mici care separă gâtul de capul instrumentului cu corzi și peste care corzile sunt întinse spre prăguș.
  2. Tastatură
    Marca și, dacă este cazul, modelul specific de tastatură pot fi găsite pe instrument. Acest parametru este întâlnit cel mai des în pianele digitale.
  3. Tastatură
    Materialul din care este făcută tastatura chitarei, chitarei bas sau a altui instrument cu coarde.
  4. Timp de încălzire
    Unele dispozitive, cum ar fi aparatele de ceață, au nevoie de ceva timp pentru a se încălzi și a funcționa corect.
  5. Tip de acordeon
    Muzicuțele diferă, printre altele, în ceea ce privește acordarea, ceea ce este foarte important atunci când alegeți una. Putem întâlni muzicuțe cromatice, care progresează cu jumătăți de ton, sau muzicuțe diatonice, unde la fiecare suflare se aud două note separate exact printr-o octavă.
  6. Tip de acordor
    Tipurile de acordoare variază în funcție de modul în care sunt atașate sau de modul în care captează sunetul. Distingem, de exemplu, acordoarele cu clemă, care acordează folosind vibrațiile și doar trebuie să le atașăm la capul instrumentului și acordoarele cu pedală, care se conectează la chitară printr-un cablu de instrument.
  7. Tip de căști
    Împărțim căștile nu numai în funcție de caracteristicile lor acustice și de conectivitate, ci și în funcție de tipul lor de bază. Există căști clasice de tip dopuri pentru urechi, precum și căști închise sau deschise care acoperă întreaga ureche.
  8. Tip de gramofon
    Fiecare gramofon are nevoie de o unitate de acționare pentru a roti discurile. Există două tipuri: transmisia cu curea și transmisie directă.
  9. Tip de laser
    Acest parametru indică spectrul de culori al laserului. Denumirile și abrevierile se bazează pe literele inițiale ale culorilor de bază în limba engleză.
  10. Tip de microfon
    Microfoanele se deosebesc în funcție de modul în care captează sunetul și îl transmit mai departe. Cel mai des, întâlnim microfoni dinamici sau cu condensator.
  11. Tip de reflector
    Reflectoarele diferă în modul în care luminează scena. Sunt reflectoare de tip spot care se caracterizează printr-o delimitare clară a zonei iluminate. Se folosesc, de exemplu, la meciurile de hochei și la spectacolele e stand up. Mai sunt și reflectaore de tip wash, care ''inundă'' întreaga scenă.
  12. Tip de sistem mecanic
    Sistemul mecanic al flautului transversal. Se folosește fie sistemul „Inline” cu toate clapele amplasate într-un singur rând, fie sistemul „Offset” cu clapa G ieșită în afară.
  13. Tip de transmisie
    Pedalele instrumentelor de percuție folosesc diferite tipuri de mecanisme de transmisie pentru funcția lor. Cel mai obișnuit mecanism este transmisia cu lanț, care oferă o durabilitate excelentă, dar putem întâlni și mecanisme de transmisie cu bandă sau direct drive. Fiecare dintre acestea oferă beneficii specifice.
  14. Tip de ukulele
    Dimensiunea și forma diferitelor tipuri de ukulele variază, ceea ce afectează nu numai sunetul rezultat, ci și confortul în timpul interpretării. În ordine de la cel mai mic la cel mai mare, ele se clasifică în: soprano, de concert, tenor și bariton. Dar există și alte tipuri speciale, ca de exemplu, ukulele de tip chitară sau bas.
  15. Tone Ring
    Tone ring este un inel metalic montat pe partea superioară a corpului banjo-ului și are un impact major asupra sunetului și calității instrumentului.
  16. Top
    Partea superioară a chitarelor electrice (este posibil să nu fie inclusă). Topul este lipit pe corp și poate consta într-o furnir subțire (aproximativ 2 mm) sau într-un "cap” (capac) mai gros (aproximativ 5 mm) din lemn masiv. Unele chitare pot avea un top (de tip cap), iar pe acesta să fie lipit un furnir subțire.
  17. True Bypass
    Comutare bazată pe întreruperea completă a efectului pedalei din calea semnalului atunci când este dezactivat.
  18. Tweeter
    Un fel de difuzor special adaptat pentru a produce tonuri înalte. Diametrul său este indicat în țoluri.
U
  1. Unghi de dispersie
    Parametru tipic, de exemplu, pentru luminile de scenă. Prin unghi înțelegem locurile pe care se aplică cel puțin cincizeci la sută din puterea luminii.
  2. USB Midi
    Posibilitatea conectării instrumentului MIDI direct la computer, fără nevoie de o altă interfață.
  3. USB to Device
    Posibilitatea conectării instrumentului printr-un conector USB la un alt dispozitiv, cum ar fi un computer.
  4. USB to Host
    Posibilitatea de a conecta o unitate USB sau alte dispozitive externe USB la instrument.
W
  1. WiFi
    Determină dacă un anumit tip de produs are capacitatea de a se conecta la o rețea WiFi fără fir.
#
  1. 100V
    Utilizarea principală a difuzoarelor de 100 V este sonorizarea spațiilor mari, cum ar fi săli de sport, hale, centre comerciale și alte spații mari. Aceste difuzoare sunt deseori așezate pe tavan sau pe pereți.
Fraze similare
Categorii
Mărci