BackgroundLink

Cum să cântați acorduri la chitară

Redarea acordurilor de chitară nu se poate face fără a avea cunoștințe în domeniu. Acest articol vă descrie acordurile de bază și vă arată o serie de cântece uțoare pe care le puteți cânta imediat la chitară.


Ce este un acord

Cu acordul puteți reda sunetul a trei sau mai multe variante de tonuri. Aceste tonuri le poate scoate, pe lângă alte instrumente, și chitara. Nu intrăm în elemente de teorie mult mai detaliate. Important este, că prin atingerea prelungită a coardelor acordate putem schimba tonalitatea. Trei sau mai multe astfel de tonuri formează un acord. În tradiția europeană se folosesc cel mai mult acordurile terțe.

Cum apăsăm

Locul degetelor este pe griful chitarei. Dreptacii au griful pe partea stângă și stângacii pe partea dreaptă. Peste grif trec coardele (de la cea mai subțire): E - H - G - D - A - E, și griful este împărțit detaste. Tastele determină înălțimea tonurilor care produse de coardă.
Cum să apăsăm corect și alte detalii despre cântatul la chitară le veți găsi în videoclipul făcut de Marek Smaus.



Tabelul cu toate înregistrările îl găsiți aici.
Apăsarea corzilor vă va întări în timp piele degetelor și astfel cântatul va fi mult mai ușor. Bucuria aceea, când chitaristul cântă prima lui piesă merită tot efortul. :-)

Acordurile la chitară


Există o gamă întreagă de acorduri de chitară. Mai jos am ales cele mai folosite și mai ușor de învățat, ideale pentru începători. Și pentru că învățarea trebuie să te atragă, acordurile le puteți direct sincroniza cu ritmul diverselor piese muzicale.


Tabelul cu toate clipurile video îl gasiți aici.

Cum să citiți diagramele cu acorduri

Diagrama vă arată locul degetelor și unde să apăsați coarda astfel încât să creați un acord. Corzile merg de la E (coarda groasă de sus) până la E (coarda subțire de jos). Primul rând de sus este nul dacă nu este specificat altfel. Punctele reprezintă locul unde trebuie să poziționați degetul și apoi să apăsați. Punctul deschis înseamnă că trebuie să lăsați respectiva coardă liberă, să cânte singură. Cruciulița reprezintă coarda care nu intră în acord și trebuie redusă la tăcere.

Aceasta este schema celor mai folosite acorduri. Este o bază standard cu care puteți cânta apoi sute și sute de cântece renumite :-)

Publicații cu cântece la chitară găsiți aici.

Vă rugăm să aşteptaţi